Search
Search

Hemson.fi-verkkosivustoa ylläpitää Hemson Sverige AB – Reginastigen 27 D, 141 32 Huddinge, Ruotsi – ALV-tunnus: SE559270827401, puhelin +46 8 124 55 111, sähköposti [email protected]

Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä yleiset sopimusehdot.

Huomio

Emme ota vastuuta virheistä tai puutteista verkkosivustollamme, mukaan lukien paino-, kirjoitus- ja päivitysvirheet. Emme takaa tietojen oikeellisuutta. Jos sattuu niin, että tilaamasi tuote ei ole enää saatavilla, pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksesi. Asiakaspalvelumme ottaa sinuun tässä tapauksessa yhteyttä. Huomioithan, että verkkokaupassamme olevat kuvat ovat vain havainnollistavia, ja ne voivat poiketa todellisesta tuotteesta ulkonäön, värin ja muotoilun suhteen.

Ikärajoitus

Jotta voit ostaa hemson.fi -verkkosivustolta, sinun on oltava vähintään 18-vuotias tai sinulla on oltava huoltajasi suostumus.

Hinnat

Kaikki verkkokaupassamme olevat hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Hinnat eivät sisällä toimituskuluja, ellei toisin ole ilmoitettu. Toimituskulut ilmoitetaan ostoskorissa.

Tilaaminen ja maksaminen

Voit ostaa hemson.fi -sivustolta ympäri vuorokauden, seitsemänä päivänä viikossa. Voimme sulkea verkkosivuston tilapäisesti päivityksiä tai huoltotöitä varten.

Valitse haluamasi tuotteet ja lisää ne ostoskoriin. Voit muuttaa ostoskorin sisältöä milloin tahansa ennen ostoksen tekemistä. Toimituskulut lisätään tilaukseesi ennen ostoksen tekemistä. Kun olet valmis tekemään ostoksen, siirry kassalle, syötä tietosi ja valitse maksu- ja toimitustapa. Voit muuttaa tilaustasi ennen vahvistusta. Vahvistuksen jälkeen Hemson käsittelee tilauksesi ja lähettää tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Säilytä tämä sähköposti myöhempää käyttöä varten.

Meillä voit maksaa turvallisesti ja kätevästi Stripen avulla, joka tarjoaa useita maksuvaihtoehtoja.

Stripe-sopimusehdot:

https://stripe.com/en-fi/legal/ssa

Toimitus

  • Ulkoporealtaan lämpökannen toimitus

Toimitus tapahtuu Postin kautta. Tilauksesi toimitetaan kotiinkuljetuksena, noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin Postin palveluiden mukaisesti.

Toimitusaika on tavallisesti 3-4 päivää tilauksille, jotka on tehty arkipäivisin ennen klo 11.00.

Jotta toimitusprosessi sujuisi mahdollisimman ongelmattomasti, toimitukseen sovelletaan seuraavia ehtoja:

Ilmoitus etukäteen:

POSTI ottaa sinuun yhteyttä päivää ennen toimitusta. Jotta voit vastaanottaa lähetyksen, sinun tai jonkun muun täytyy olla paikalla allekirjoittamassa tavarat.

Saatavuus:

Jos et ole saatavilla ehdotettuna toimitusaikana, voit valita uuden toimitusajankohdan.

Toimitusajat: Arkipäivänä klo 09.00-21.00. Myös lauantaisin suurimmissa kaupungeissa (esim. Helsinki, Turku, Tampere).

Henkilöllisyystodistusta ei vaadita vastaanottaessa. Kuljettajan allekirjoitusta käytetään automaattisesti.

Palautus: : Jos toimitusta ei voida suorittaa, paketti palautetaan Postin toimipisteeseen.

Puhelin: Voimassa oleva puhelinnumero on pakollinen. Tämä mahdollistaa tärkeiden toimitustietojen lähettämisen sinulle.
Virheellinen osoite: Jos osoite on väärin, paketti palautetaan lähettäjälle.
Virheellinen osoite: Jos osoite on väärin, paketti palautetaan lähettäjälle.

  • Muiden pakettien toimittaminen

Toimitusaika on tavallisesti 3-4 päivää tilauksille, jotka on tehty ennen klo 11.00 arkipäivisin.

Toimitustapa: Arkipäivänä klo 09.00-21.00. Myös lauantaisin suurimmissa kaupungeissa (esim. Helsinki, Turku, Tampere).

Osoitteen tarkistaminen: Varmista, että kirjoitat nimesi ja osoitteesi oikein, jotta paketti voidaan toimittaa oikealle vastaanottajalle.
Sähköposti: Voimassa oleva sähköpostiosoite on pakollinen. Tämä mahdollistaa tärkeiden toimitustietojen lähettämisen.
Puhelin: Voimassa oleva puhelinnumero on pakollinen. Tämä mahdollistaa tärkeiden toimitustietojen lähettämisen.

Jotta toimitusprosessi olisi mahdollisimman sujuva, toimitukseen sovelletaan seuraavia ehtoja:

Jotta toimitusprosessi sujuisi mahdollisimman sujuvasti, seuraavat ohjeet koskevat toimitusta:

Ilmoitus: Saat sähköpostiviestin, kun tilauksesi on ensimmäisen kerran skannattu Postin Suomen portilla, esim. Åbo/Lieto.
Vaihtoehtoiset toimitusvaihtoehdot: Jos et ole saatavilla ehdotettuna toimitusaikaan, voit valita toisen toimitusajankohdan tai -tavan.
Proaktiiviset tiedot: Jos toimituksessa on ongelmia, kuten väärä lajittelu tai viivästyksiä, saat siitä tiedon.
Ilmoitukset: Nämä lähetetään osoitteesta [email protected]. Voit myös tarkistaa ilmoitukset OmaPosti-sovelluksesta.

Toimitusajat: Arkipäivänä klo 09.00-21.00. Myös lauantaisin suurimmissa kaupungeissa (esim. Helsinki, Turku, Tampere).
Allekirjoitus toimituksen yhteydessä: Henkilöllisyystodistusta ei vaadita vastaanottaessa. Kuljettajan allekirjoitusta käytetään automaattisesti.
Toimituksen epäonnistuminen: Jos toimitusta ei voida suorittaa, paketti toimitetaan noutopisteeseen, jossa noutajan on esitettävä henkilöllisyystodistus ja annettava allekirjoitus.
Virheellinen osoite: Jos osoite on väärin, paketti palautetaan lähettäjälle.

  • Noutamaton paketti

Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 päivää, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle. Noutamattomista ja palautetuista paketeista veloitetaan palautusmaksu. Palautusmaksu on 1,5-kertainen verrattuna toimituskuluihin, jotka asiakas maksoi ostaessaan tuotteen.

Palautusmaksu vähennetään palautettavasta summasta

Kuljetusvahingot

Kuljetuksen aikana Hemson Sverige AB yhdessä valitun kuljetusyhtiön kanssa vastaa siitä, että tuote saapuu perille vahingoittumattomana. Lähetyksen vastaanottamisen yhteydessä on siksi tärkeää tarkistaa, että tavara ei ole vahingoittunut. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa pakkauksen kunto lähetyksen vastaanottamisen yhteydessä. Mikäli pakkauksessa on vaurioita, ne tulee merkitä ylös ennen lähetyksen vastaanottamista. Paketin saatuasi sinun tulee tarkistaa, että tavara on ehjä. Mikäli kuljetuksessa on syntynyt vaurioita, siitä on ilmoitettava välittömästi ja viimeistään kuuden päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta osoitteessa hemson.fi. Myöhemmin ilmoitetut vauriot katsotaan vastaanoton jälkeisiksi vaurioiksi.

Tee meille ilmoitus sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Muista ottaa kuvia vahingoista ja liittää ne sähköpostiin.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Palautuspyyntö – Linkki

Lain mukaan sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa ja palauttaa yksi tai useampi tuote ilman erityistä syytä. Peruutusoikeuden käyttämiseksi riittää, että ilmoitat peruutuksesta ennen peruutusajan umpeutumista.

Jos haluat peruuttaa ostoksesi ja palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun tulee ilmoittaa siitä meille täyttämällä palautuspyyntö.

Otathan huomioon, että jos peruutat ostoksesi ja palautat tuotteet, vastaat palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Palautusmaksu vähennetään ostohinnasta hyvityksen yhteydessä. Palautusmaksu on 1,5-kertainen verrattuna toimituskuluihin, jotka maksoit ostaessasi tuotteen.

Peruutusaika alkaa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteet. Jos 14 päivän peruutusaika päättyy virallisena pyhäpäivänä, lauantaina, sunnuntaina, jouluaattona tai uudenvuodenaattona, määräaika pidennetään seuraavaan arkipäivään. Jos tilaus sisältää useita tuotteita, jotka on ostettu saman tilauksen yhteydessä, mutta toimitettu eri aikoina, 14 päivän peruutusaika alkaa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut viimeisen tuotteen.

Kun olet vastaanottanut tuotteet, niitä tulee käyttää vain siinä määrin, että voit määrittää niiden laadun, ominaisuudet ja toiminnan.

On suositeltavaa säilyttää alkuperäispakkaus ja palauttaa se tuotteiden kanssa. Pakkauksen kunto on tärkeä tuotteen arvoa arvioitaessa. Lisäksi alkuperäispakkaus voi sisältää tärkeitä tietoja, joita tarvitaan palautusprosessiin.

Peruutusoikeus ei koske mittatilaustyönä tehtyjä tilauksia. Saat ennen ostoa tiedon siitä, onko tuote mittatyönä tehty, joka ei ole peruutusoikeuden alainen, joko tuotteen tiedoista verkkosivustolta tai sähköpostitse. Esimerkki mittatilaustyönä tehdystä tuotteesta on kansi, joka valmistetaan asiakkaan toiveiden mukaan.

– Palautus peruutusoikeuden käyttämisen jälkeen

Palautettava summa maksetaan samalle maksutavalle, jota käytit tuotteiden ostamiseen.

Otathan huomioon, että peruutat ostoksesi ja palautat yhden tai useamman tuotteen, sinä maksat palautusmaksun. Palautusmaksu vähennetään ostohinnan hyvitettävästä summasta. Palautusmaksu on 1,5-kertainen verrattuna toimituskuluihin, jotka maksoit ostaessasi tuotteen.

Kun olemme vastaanottaneet tuotteesi, tarkistamme niiden arvon ja hyvitämme oikean summan.

Ostohintaa voidaan alentaa tai se voidaan kokonaan pidättää, jos tuotteen arvo on laskenut seuraavien tapahtumien vuoksi:

  • Olet avannut tuotteet.
  • Olet jo käyttänyt tuotteita.
  • Tuotteet ovat vaurioituneet hallussasi.
  • Olet käyttänyt tuotteita enemmän kuin on tarpeen niiden ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi.
  • Tuotteet ovat vaurioituneet tai kuluneet virheellisen käytön vuoksi.
  • Et ole noudattanut peruutusoikeuden poikkeuksia tälle tuotetyypille.

Reklamaatio ja takuu

EU-lainsäädännön ja niiden maiden kansallisten kuluttajansuojalakien mukaisesti, joissa Hemson toimii, yritys myöntää kaksivuotisen takuun. Tämä takuu ei kata kaikkia tilanteita, ja Hemsonilla on voimassa olevien kuluttajansuojalakien mukaisesti oikeus päättää, korjataanko tuote, vaihdetaanko se uuteen, hyvitetäänkö summa vai alennetaanko hintaa.

– Takuu

Takuu kattaa vain alkuperäiset materiaali- ja valmistusvirheet.

Takuu ei kata normaalia kulumista.

Jos havaitaan vaurioita, jotka johtuvat selvästi materiaali- ja valmistusvirheistä, Hemsonin takuu kattaa tuotteen korjauksen, vaihdon uuteen tuotteeseen, rahojen hyvityksen tai hinnan alennuksen.

Jos Hemsonin takuu ei ole voimassa, kotivakuutuksesi saattaa kattaa tuotteen. Siksi suosittelemme aina ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöösi varmistaaksesi, että tuotteesi ovat kotivakuutuksesi piirissä.

– Reklamaatio

Reklamaatiot tulee tehdä osoitteeseen: [email protected]

Reklamaation tekemiseksi sinun tulee ilmoittaa siitä meille kohtuullisessa ajassa tuotteen virheen havaitsemisen jälkeen. Tämä tapahtuu lähettämällä yksityiskohtainen sähköposti, jossa kuvailet virhettä ja liität kuvia sekä tilausnumeron. Joskus toimittajamme arvioivat reklamaatiot, mikä voi pidentää käsittelyaikaa. Meillä on kuitenkin luonnollisesti tavoite löytää mahdollisimman nopeasti ratkaisu mahdollisiin virheisiin.

Tilanteesta riippuen tuotteet on ehkä palautettava keskusvarastoomme.

Jos reklamaatio katsotaan oikeutetuksi, Hemson maksaa palautuskulut. Jos reklamaatio ei ole oikeutettu, asiakas vastaa palautusmaksusta.

Palauttaminen tulee mahdollisuuksien mukaan tehdä alkuperäispakkauksessa.

– Jos Hemson on lähettänyt väärän tuotteen

Tämä tarkoittaa, että Hemson on vahingossa lähettänyt väärän tuotteen tai vastaanotettu tuote ei vastaa tuotekuvausta.

Jos mielestäsi Hemson on lähettänyt väärän tuotteen, ilmoita siitä meille sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

Tavoitteenamme on, että olet tyytyväinen, ja teemme parhaamme ratkaistaksemme tilanteen mahdollisimman hyvin. Jos Hemson on lähettänyt väärän tuotteen, Hemson maksaa luonnollisesti palautuskulut sekä ostamisen yhteydessä perityt toimituskulut. Jos Hemson on lähettänyt oikean tuotteen, Hemson hyvittää tuotteen hinnan vähennettynä tuotteen arvon alenemisella ja palautuskuluilla (1,5-kertaiset toimituskulut, jotka asiakas maksoi ostaessaan tuotteen). Katso edellä Peruutusoikeus ja palautusehdot.

Pakottava este

Jos Hemson ei pysty suorittamaan toimitusta tai vaihtoa lakkojen tai muiden osapuolten hallinnan ulkopuolella olevien olosuhteiden, kuten tulipalon, sodan, osittaisen liikekannallepanon, ennakoimattomien sotilastoimien, valtion pakkolunastuksen, vaihtorajoitusten, kansalaislevottomuuden, häiriöiden, infrastruktuurin puutteiden, yleisen tavarapulan, ajoneuvojen tarjonnan vähenemisen, toimittajien tai valmistajien toimitusvirheiden tai -viivästysten tai muiden Hemsonin hallinnan ulkopuolisten olosuhteiden vuoksi, ja tällainen velvoite vaikuttaa kohtuuttomalta, on Hemson vapautettu kaikesta vastuusta.

Tietosuojakäytäntö

Henkilötietojen käsittely

Kun käyt verkkokaupassamme, Hemson Sverige AB vastaa tietojen käsittelystä, sisältäen henkilötiedot. Jos sinulla on kysyttävää siitä, miten käsittelemme tietojasi vieraillessasi verkkokaupassamme, ota yhteyttä osoitteeseen [email protected].

Miksi käsittelemme tietojasi?

Henkilötietojesi käsittelyn yleinen tarkoitus on optimoida verkkosivustoa ja parantaa käyttäjäkokemustasi, jotta voimme tarjota ajankohtaisinta tietoa meistä, lähettää tarjouksia tuotteistamme ja palveluistamme sekä solmia myynti- ja toimitussopimuksia kanssasi. On tärkeää korostaa, että tietojesi käsittely perustuu suostumukseesi, ja voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa.

Lisäksi henkilötietoja voidaan käsitellä oikeutetun edun perusteella suoramarkkinointitarkoituksiin ja kohdennettuun mainontaan kolmansien osapuolien alustoilla. Sinulla on oikeus vastustaa tällaista käsittelyä ottamalla meihin yhteyttä osoitteessa [email protected].

Ketkä voivat nähdä tietosi?

Markkinoinnin yhteydessä jaamme tietojasi mainostoimistojen ja joissain tapauksissa kolmansien maiden kanssa. Kolmas maa tässä yhteydessä tarkoittaa maata, joka sijaitsee EU/ETA-alueen ulkopuolella. Jos esimerkiksi ostat tuotteita meiltä, tietosi lähetetään siihen maahan, johon tuotteet toimitetaan. Mahdollisia vastaanottajia kolmansissa maissa voivat olla Google, Inc., Facebook, Inc. ja LinkedIn Corporation, jotka ovat Privacy Shield -sopimuksen alaisia. Tämä tarkoittaa, että Euroopan komissio on todennut näiden vastaanottajien tarjoavan riittävän tietosuojan tason. Lisätietoja Privacy Shield -sopimuksesta löytyy osoitteesta www.privacyshield.gov.

Mitä oikeuksia sinulla on?

Tietojasi säilytetään enintään kaksi vuotta viimeisestä vierailustasi verkkokaupassa, ja kolmen vuoden ajan, jos olet perunut suostumuksesi tai tehnyt ostopäätöksen. Jos tietosi ovat tärkeitä Hemson Sverige AB:n kirjanpidon kannalta, säilytämme niitä viisi vuotta kuluvan tilikauden loppuun asti.

Mitkä oikeudet sinulla on?

Tietosuoja-asetuksen mukaisesti sinulla on useita oikeuksia liittyen tietojesi käsittelyyn. Jos haluat käyttää näitä oikeuksia, ota yhteyttä osoitteeseen [email protected].

Tässä ovat oikeutesi yhteenvetona:

  • Sinulla on oikeus saada tiedot siitä, mitä tietoja olemme tallentaneet sinusta.
  • Sinulla on oikeus vaatia virheellisten tietojen oikaisua.
  • Tietyissä tapauksissa sinulla on oikeus vaatia tietojesi poistamista.
  • Tietyissä tapauksissa sinulla on oikeus rajoittaa tietojesi käsittelyä. Jos sinulla on oikeus rajoittaa käsittelyä, käsittelemme tietojasi vain suostumuksellasi tai oikeudellisten vaateiden yhteydessä esittämisen tai puolustamisen tarkoituksiin, tai suojellaksemme henkilöä tai jos on olemassa merkittävä julkinen etu.
  • Tietyissä tapauksissa sinulla on oikeus vastustaa tietojesi käyttöä.
  • Joissain tapauksissa sinulla on oikeus saada tietosi jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa. Voit myös vaatia, että tietosi siirretään yhdeltä rekisterinpitäjältä toiselle – tätä kutsutaan oikeudeksi saada tiedot siirrettyä.

Riitojen ratkaisu

Hemson.fi-verkkosivustolta ostettuihin tuotteisiin sovelletaan Ruotsin lainsäädäntöä. Riidat ratkaistaan tarvittaessa yksinomaan Ruotsin tuomioistuimissa.

Yhteinen eurooppalainen online-riitojenratkaisualusta

Euroopan komissio tarjoaa verkkoriitojen ratkaisemiseen tarkoitetun alustan (OS), jonka löydät täältä: https://ec.europa.eu/consumers/odr/